Written by

A játék tétje: a Föld

Hírek, home_slider| Views: 79

Habár a vélemények eltérnek arról, vajon mennyire jó az, hogy manapság a nap jelentős részét a telefonunkat bámulva, esetleg mobil appokkal játszva töltjük el, úgy látszik, még ez a tevékenység is a környezet javára fordítható.

A kép forrása: freepik.com

A 2019 decemberében tomboló ausztrál erdőtüzek idején egy játékfejlesztő cég azt a kérdést kapta játékosaitól, hogy vajon hogyan tudnának Ausztráliának segíteni. A cég válaszul különböző opciókat helyezett el applikációiban játékon belüli vásárlásra, így mindössze négy nap alatt 120 000 dollár, azaz 35 millió forint gyűlt össze. A befolyt összeget az Ausztráliában tevékenykedő vadvédelmi vagy humanitárius szervezeteknek juttatták el.

Ezen felbuzdulva a videójáték-ipar még többet akar tenni a bolygónkért, ezért 2020 augusztusában az iparág legnagyobb nevei jelentették be, hogy játékaikba hamarosan környezetvédelmi tematikát és üzeneteket fognak integrálni. A bővítmények olyan küldetésekre invitálják majd a játékosokat, mint hogy állítsák meg a klímaváltozást, vagy védjék meg a veszélyeztetett farkasokat. A kezdeményezés része az ENSZ környezetvédelmi programjának (UNEP).

Sam Barratt, a program oktatási és érdekképviseleti vezetője úgy nyilatkozott ezzel kapcsolatban, hogy a videójátékok Földünk legnagyobb kommunikációs médiumának számítanak. Ezért fontos, hogy támogassák az iparágat, így újabb lehetőség nyílik arra, hogy ösztönözzék az embereket a tájékozódásra és a tágabb értelemben vett környezetvédelmi agenda melletti elköteleződésre. Az eddigi eredmények alapján úgy véli, hogy sikeres a videójáték-iparral való együttműködés.

Globálisan 2,6 milliárd ember játszik ezekkel a játékokkal, és növekszik azoknak a száma is, akiket érdekel a környezetvédelem. Egy 2019-es UNEP jelentés szerint a mobil játékok több milliárd embert érhetnének el és motiválhatnának a társadalmi és környezetvédelmi kihívásokra való válaszok megtalálására.

A kép forrása: freepik.com

Játszunk a Földünkért

A Playing for the Planet Alliance elnevezésű egyesület, ami a játékok által bevonzott közönséget célozza meg annak érdekében, hogy megnyerje őket a klímaváltozás elleni cselekvésre, 2019 óta több mint 970 millió játékost ért el. Az egyesülethez való csatlakozással a cégek vállalják, hogy a játékaikba zöld tevékenységeket integrálnak és a saját kibocsátásukat is számottevően csökkentik.

Mindemellett a vállalatok különböző felhívások segítségével gyakran interaktív módon is megpróbálják bevonni játékosaikat, például arra kérik őket, hogy cseréljék villanykörtéiket LED izzókra.

A játékipar továbbá a karbonsemlegességre is igyekszik megoldást találni, ami az iparág sokat kritizált területe. A Playing for the Planet Alliance minden eszközzel megpróbálja segíteni ezt a célkitűzést: tagjainak dekarbonizálási útmutatót készít, továbbá új kollektív kötelezettségvállalásokat állít fel az erdei tájak helyreállításával kapcsolatban, ami így hozzájárulhat a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.

„Amikor elindultunk ezen az úton, a videójáték-ipar többi résztvevőjének is segíteni akartunk” – nyilatkozta az egyik tagvállalat vezetője. „Ha mindenki megteszi a maga részét, képesek vagyunk változást hozni a világban.”

Forrás: unenvironment.org