Written by

Egyre vonzóbb a körkörös gazdaság a vásárlók számára

Elgondolkodtató, home_slider| Views: 1517

Vásárláskor egyre inkább előrelép a környezettudatosság, és már nem csak és kizárólag az árak alapján döntenek a fogyasztók. Egyre fontosabb szempont a termékek gyakorlati haszna, ökológiai lábnyoma, valamint a visszagyűjtés és az újrafeldolgozás megszervezése. 

Ma már a fogyasztók márkahűségéhez nem elég a kedvező ár és jó minőség, a környezetvédelmi intézkedések egyre fontosabbak a vásárlók számára. A globalizációnak és a fogyasztói társadalomnak köszönhetően rengeteget vásárolunk, a megunt, elhasznált tárgyakat viszont vagy otthon gyűjtögetjük, vagy eldobjuk. Mivel a környezeti tudatosság egyre jellemzőbb a vásárlókra, a leselejtezés helyett fontosabbak a begyűjtő és újrafeldolgozó rendszerek. Ma már nem elég az emberekre szórni a legújabb termékeket, hanem gondoskodni kell azok visszavételéről is.

Körkörös gazdaság és kereskedelem

A cégek úgy tudják magukat belopni a fogyasztók szívébe és eszébe, ha megoldásokat kínálnak a visszagyűjtésre és újrafeldolgozásra, ezzel előnyre tesznek szert a piacon, növelik a márkájuk vonzerejét és vásárlói hűségét, sőt a fizikai áruházak így akár az e-kereskedelem szereplőit is lekörözhetik. Az Arizonai és Cranfield Egyetemek kutatói szerint azok a márkák profitálhatnak a legtöbbet, akik gyorsan élére tudnak állni a fellendülő körforgásos gazdaságnak. A legnépszerűbbek azok lesznek, akik új programokat indítanak a termék-visszagyűjtésre, és jól kommunikálják, hogy mindezt bolygónk és természeti környezetünk védelmében teszik, megelőzve a további hulladékképződést.

A visszagyűjtésnek többféle módja is lehet, a cégek árkedvezménnyel és kuponokkal is motiválhatnak, de sokszor már elég a visszavételt biztosítani az áruházi gyűjtőpontoknál. A cselesebb áruházak pedig új termék rendelése esetén a futárral díjmentesen elviszik a régi árut.

Előbb-utóbb minden cégnek alkalmaznia a körforgásos modellt, ha piacképes szeretne maradni. Azok a márkák arathatják le az előnyöket, amelyek hamar rámozdulnak a teljes életciklust figyelembe vevő és a vásárlók kényelmére is adó üzleti modellre. Aki viszont későn jön, az kimarad, mert addigra a fogyasztóknak már meglesznek a bejáratott kedvenceik, akikről biztosan tudni lehet, hogy felelősen védik a környezetet.

Forrás: Piac és Profit