Written by

Ruhatár, amiből nem lehet kinőni

Egypercesek, home_slider| Views: 88

Kisgyermekes szülők gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy gyermekük szempillantás alatt kinövi új ruhadarabjait, hiszen ebben a korban a leggyorsabb a növekedés. Sokan nem tehetik meg, vagy nem tartják fenntarthatónak, ha rendszeresen vásárolnak új ruhadarabokat. A dán Vigga start-up a gyermekruhákat helyezi a körkörös üzleti modell fókuszába, melyen keresztül ügyfeleinek folyamatosan biztosítja a megfelelő méretű darabokat.

A dán cég a ruhaipar hagyományos üzleti modellje helyett egy fenntarthatóságon alapuló programot kínál a fogyasztóknak. A start-up segítségével regisztrálhatunk egy olyan rendszerbe, ahol a gyermekeink aktuális méretéhez rendelhetünk ruhacsomagokat. Amint az ruhákat kinövik, egyszerűen visszaküldjük a csomagot és kapjuk is a következő méretű ruhatárat.

Néhány kivételtől eltekintve, a legtöbb középkategóriás textilipari vállalat fókuszában a tömeggyártás és az alacsony beszerzési ár szerepel. Ahhoz, hogy a cég fenntartsa, illetve növelje fogyasztóinak számát, törekszik az olcsóságra, mely a ruha minőségének romlását idézi elő. A folyamat eredményeképpen a ruhák várható élettartama jelentősen lerövidül.

A Vigga ruházati start-up a folyamatos fogyasztáson alapuló modellt szeretné helyettesíteni egy körkörös gazdasági modellel, melyben ruháinknak hosszabb életet biztosít. A program egy előfizetésen alapuló szolgáltatást kínál az ügyfeleknek, amin keresztül kiváló minőségű gyerekruhákat rendelhetnek. A Vigga üzleti modellje szembe megy az alacsony minőségű tömegcikkek trendjével. Ahhoz, hogy a vállalat fenntartható és népszerű is legyen, a Vigga szigorúan ellenőrzi a programban lévő ruhák minőségét. Rossz minőségű, olcsó termékek beemelése könnyedén ronthatja a vállalat hírnevét. A termékek élettartamának meghosszabbítására szolgáló jó minőségű anyagok felhasználása nem új keletű, azonban a fogyasztók költségeinek és a környezeti hatások csökkentésének kombinációja más üzletág számára is példaértékű lehet.

Hogyan működik?

A Vigga ügyfelei havidíjat fizetnek a szolgáltatásért. A rendszer az első csomagot a csecsemő születésekor küldi, melyet addig használhat a felhasználó, míg a ruhákat a gyerek ki nem növi. Ekkor jelezni kell a rendszer felé, hogy új ruhákra van szükség, a Vigga pedig egyből küldi az eggyel nagyobb méretű termékeket. A visszaérkezett, kinőtt ruhacsomagokat a vállalat környezetbarát módszerrel kitisztítja, majd szigorú ellenőrzésen esnek át a ruhadarabok épségének, minőségének garantálása érdekében; csak ezután küldi a következő ügyfélnek.

A Vigga részben azért működőképes, mert a fogyasztók bíznak a rendszerben és elfogadják, hogy használt ruhát adnak gyermekükre. A bizalom fenntartása érdekében a minőség-ellenőrzés is fontos része a programnak, hogy egyik ügyfélhez se jusson rossz minőségű, szakadt, piszkos ruhadarab. Ahhoz, hogy a fogyasztók visszaküldjék a ruhákat, amint a gyermek kinőtte azokat, illetve felelősséget vállaljanak a darabok esetleges rongálódásáért, biztosítási díjat kötelesek fizetni a havidíjon felül, mely a kézhez kapott ruházat összértékének 10 százaléka.

„Cégünk egyedisége számtalan bővülési lehetőséget kínál, mi azonban nem szeretnénk elveszni ezek részleteiben. Először a rendszer működését és alapszolgáltatásait szeretnénk megszilárdítani, és ha ez sikerült, utána foglalkozunk a növekedés lehetőségével”

– mondta Vigga Svensson, a vállalat vezérigazgatója.

Forrás: we-economy.net